Taalcursus Nederlands gericht op telefoneren.
De taalcursus 'Telefoneren in het Nederlands' is bestemd voor onthaalbedienden, telefonisten en bedienden die regelmatig telefoongesprekken voeren in het Nederlands.
Tijdens de opleiding wordt er gewerkt rond de dagelijkse telefoonvaardigheden:
- zich voorstellen
- vragen om met iemand te spreken
- een oproep analyseren
- een oproep doorverbinden
- iemand laten wachten
- een boodschap laten en nemen
- inlichtingen uitwisselen
- omgaan met storingen
- …
Telefoonvaardigheden voor gevorderden:
- een complex probleem analyseren
- een vraag herformuleren
- iemand geruststellen
- een oplossing voorstellen
- een klacht analyseren en behandelen
- …
Afhankelijk van uw concrete behoeftes en taalniveau maken we een programma op maat. De opleiding is gebaseerd op communicatie en is interactief, rollenspelen worden ter ondersteuning geïntegreerd en sleutelzinnen helpen u bij de assimilatie van de behandelde vaardigheden.
U krijgt ook een handige lijst met sleutelzinnen.
Extra info
Onthaalbedienden, telefonisten en bedienden die regelmatig telefoongesprekken voeren in het Nederlands. Minimumniveau 1/5 ALTE - A2 ERK.
20 uur (sessies van 2 uur)
1 uur = 60 minuten
Privé, duo of groep (3 tot 6 cursisten)
Nederlands voor anderstaligen
(deze cursus is ook beschikbaar voor het Frans, Engels en Duits).
Bij het begin van de cursus 'Telefoneren in het Nederlands' krijgt u toegang tot ons online e-learningplatform waar u wekelijks oefeningen ontvangt afgestemd op uw taalniveau.
Daarnaast krijgt u toegang tot de e-lexica waar u specifieke zakelijke woordenschat kunt inoefenen via drill (bv. EU-terminologie, financiële terminologie, HR-terminologie, IT-terminologie, juridische terminologie, marketingterminologie, terminologie om te onderhandelen, telefoonuitdrukkingen, …).
Snelle planning op basis van uw beschikbaarheden.
Cursus in uw kantoor of in onze opleidingslokalen in Brussel, Gent, Diegem, Antwerpen of Luik.